Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
La regidora de Model de Ciutat, Neus Truyol, afirma que la nova infraestructura ferroviària es podria construir sense que el pla especial aeroportuari estigui aprovat
El tramvia de Palma a l’aeroport podria tenir un nou entrebanc. La denegació del pla especial urbanístic de l’aeroport de Son Santjoan condiciona la construcció del tramvia de Palma, que ha d’unir l’aeroport amb l’hospital de Son Espases. Així ho afirma el director de l’aeròdrom palmesà, Tomàs Melgar. Però l’Ajuntament de Palma ho nega i afirma que res té a veure el pla especial amb la nova connexió ferroviària.
“Si no hi ha pla especial, difícilment podrà arribar el tramvia”, afirma Melgar, qui afegeix que col·laboren amb el Govern amb el projecte. Neus Truyol, regidora de Model de Ciutat de Palma, respon que, segons el criteri de Cort, el tramvia es podria fer encara que no s’aprovi el document urbanístic. “Ara no poden utilitzar el pla especial com a eina de xantatge a l’Ajuntament de Palma”, assegura.
Però al judici d’AENA, el tramvia no és l’única conseqüència negativa de la falta d’un pla especial aeroportuari. Cap empresa pot demanar una llicència per fer un projecte de serveis connexos dins de l’aeroport. Un exemple, diu Melgar, és que hi ha una gran empresa interessada a crear un hangar de manteniment a les explanades de l’entrada del recinte. Però, si no s’aprova el pla urbanístic, cap empresa pot tramitar la llicència per a un projecte d’aquestes característiques.
El pla especial del sistema general aeroportuari (PESGA) és el document que, arran del que estableix el pla director de l’aeroport, estableix les directrius urbanístiques que ha de complir AENA. Aquesta setmana, Cort els l’ha denegat per segona volta. El Consell de Gerència d’Urbanisme de Palma va desestimar el recurs de reposició presentat per AENA.
L’Ajuntament proposa a AENA que redacti un nou pla director i un nou pla especial de l’aeroport de Palma, que incorporin un estalvi energètic i un decreixement turístic.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari