L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Segons l'IMAS, hi ha 208 persones que no tenen casa a Mallorca
Aquests dies de confinament a casa, per evitar el contagi i l’expansió del coronovirus, qui ho té més difícil és el col·lectiu dels sense sostre. Les diferents administracions de les Balears han activat tota una sèrie de protocols per mitigiar el virus i els efectes a les persones sense llar. A Palma, des d’avui vespre, el pavelló de Son Moix obrirà les seves portes amb una cinquantena de llits per acollir als que més ho necessiten mentre duri l’estat d’alarma. El regidor de Benestar Social, Antoni Noguera, explica que “serà un servei de 24 hores on hi haurà professionals, menjador social i tendrà la millor atenció possible”.
Aquestes places de Son Moix se sumen a les 50 places habilitades pel Consell de Mallorca al poliesportiu de Sant Ferran. En tres dies el pavelló s’ha omplert amb 47 homes i tres dones. Empreses, entitats i particulars han col·laborat amb material i aliments.
A l’illa es calcula que són més de 200 persones les que viuen al carrer. “La federació hotelera ens ha donat matalassos, les entitats de la xarxa d’inclusió social, aliments i molts de ciutadans ens telefonen per oferir ajuda”, assegura Sandra Martínez, consellera insular d’Inclusió Social.
També a Eivissa, 14 persones sense sostre ja han passat la nit de divendres al pavelló Sa Blanca Dona. La instal·lació ha estat habilitada amb trenta llits. Santiago Marí, director insular de Benestar Social de l’illa, explica que “els oferim berenar, dinar, sopar i disposen de rentadores per rentar-se la roba”.
En el cas de Menorca s’ha posat a disposició dels que no tenen llar la Casa de Colonyes, a Maó. També s’ha habilitat a l’illa un nou pis per a les dones maltractades per evitar que quedin confinades amb els seus agressors.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues