El 2025 cada barca ha transportat 19 persones de mitjana, un 60% més que fa sis anys
Les màfies que operen a la ruta balear de cada vegada fan servir embarcacions més grans i amb capacitat per a més persones. Així ho posen de manifest les dades recollides per IB3 a partir de les comunicacions de la Delegació del Govern i el Ministeri de l’Interior i també estudis d’experts, com el publicat recentment per l’ONG Fòrum Tunisià de Drets Econòmics i Socials, que vincula la sobreocupació de les embarcacions amb l’augment de naufragis i morts a la mar.
Segons les darreres dades d’arribades de migrants a les costes balears, aquest 2025 en cada embarcació viatjaven de mitjana 19 persones. Suposa un augment de prop del 12% respecte de la mitjana registrada el 2024, que va ser de 17 migrants per embarcació.
Consulta aquí l’evolució de les persones que transportava cada embarcació, de mitjana, en la ruta balear.
En el gràfic s’observa com l’increment d’arribades es tradueix també en un increment de la mitjana de migrants que transporta cada embarcació. Així, si fins al 2019, la mitjana era d’una dotzena de persones en cada barca, a partir d’aquell moment, coincidint amb una intensificació de la ruta, la mitjana també creix.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular