L'objectiu és veure si hi falten nutrients, millorar la productivitat o reduir també l'abús de fertilitzants
El programa Custòdia Agrària del GOB Menorca recull, aquests dies, mostres de terra de més d’una vintena d’indrets menorquins que després s’envien a un laboratori. L’objectiu és veure en quines condicions es troben les tanques, mirar si hi falten nutrients, millorar-hi la productivitat o reduir-hi també l’abús de fertilitzants.
Custòdia Agrària ha tret mostres de terra de més d’una vintena de llocs de Menorca per fer-ne analítiques. Així els pagesos poden conèixer quins elements té la terra.
Les analítiques van acompanyades d’un assessorament professional. També els ensenyen a fer adobs orgànics i biològics preparats amb productes de la finca. En context de poques pluges i calor, des de Custòdia defensen els cultius i races autòctones adaptades al clima.
Després s’envien els resultats del laboratori a un enginyer agrònom, juntament amb les característiques de cada finca, el nombre d’hectàrees, els productes que s’hi fan o el tipus de bestiar que tenen.
En total ara són 38 els llocs inscrits al programa Custòdia Agrària.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto