El pintor mallorquí, referent illenc del paisatgisme, compleix 80 anys aquest dimecres
La calma de l’estudi continua despertant la creativitat de Daniel Codorniu. Tota una vida dedicada a l’art.
Codorniu començà a dibuixar quan tenia 13 anys. Aquest va ser un dels seus primers quadres. Amb 16, va partir a estudiar a Barcelona on, en plena dictadura franquista, la seva pintura agafà un caire crític i social. Però, tot i el context de l’època, Codorniu es consolidà com un dels pintors paisatgístics més importants de les Balears.
Natura i marines, pintades sempre al natural, en un estil que balla entre l’impressionisme i l’expressionisme. Una trajectòria que deixa un llegat inabastable. El mallorquí està catalogant tot el seu arxiu. En els darrers 50 anys, ha fet més de 10.000 pintures de paisatges.
I així passa el temps per a Codorniu; al seu estudi, revisant antics quadres, revivint-los i reinterpretant-los. Amb els ulls que dona l’experiència, però amb la mateixa il·lusió del primer dia.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto