Cada partit polític tendrà un temps de 30 minuts en primera intervenció i de 10 minuts en el torn de rèplica, que previsiblement serà aquest dimecres
Foto: EFE / Juan Carlos Hidalgo.
110Després del discurs d’investidura d’Alberto Núñez Feijóo, aquest dimarts horabaixa al Congrés dels Diputats es reprèn el debat amb la intervenció dels dels grups parlamentaris. Cada partit polític tendrà un temps de 30 minuts en primera intervenció i de 10 minuts en el torn de rèplica, que previsiblement serà aquest dimecres. Es pot seguir en directe al web dels serveis informatius d’IB3.
El candidat podrà contestar de manera individual o agrupada sense límit de temps. Encara es desconeix, però, si el president del Govern en funcions, el socialista Pedro Sánchez, també intervindrà, ja que qualsevol membre de l’executiu ho pot fer sense límit de temps, tot i que en la història de la democràcia espanyola no hi ha hagut precedent en cap debat d’investidura.
La primera votació serà aquest pròxim dimecres. Perquè la investidura vagi endavant, Feijóo hauria d’aconseguir 176 suports, la majoria absoluta. Si no hi ha cap sorpresa, divendres, 29 de setembre, se sotmetria a una segona votació, a la qual li bastaria tenir més vots a favor que en contra. Si no se’n surt, els candidats hauran de tornar a conversar amb el rei.
Així mateix, Felip VI convocarà una nova ronda de consultes, a la qual, molt probablement, Pedro Sánchez torni a postular la seva elecció com a president. Si el monarca el proposa, el socialista se sotmetrà a la investidura, amb una data límit. Si dia 26 de novembre no hi hagués nou govern, es convocarien eleccions per dia 14 de gener.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora