L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
No es registren aglomeracions als principals cementeris de les Illes
Cementeri de Ciutadella, aquest dissabte de matí.
240La celebració del Tots Sants, aquest dissabte, i el Dia dels Difunts o dels Morts, aquest diumenge, ha omplert de vida els cementeris. Des de primeres hores del matí, familiars i amics han acudit a aquests espais per recordar els desapareguts i convertir aquests recintes en uns llocs plens de colors.
Cada ajuntament, segons l’afluència prevista, ha organitzat el seu particular dispositiu. La majoria de cementeris amplien horari aquests dies i alguns, com el de Palma, han posat a disposició dels ciutadans una línia de bus especial per evitar la concentració de cotxes al voltant del cementeri.
De forma paral·lela a les visites familiars, també s’han organitzat arreu de les Illes diferents activitats culturals i de memòria. A Menorca, institucions com l’Ajuntament de Ciutadella o el d’Alaior han retut homenatge públic als que ja no hi són amb ofrenes florals.
A Ciutadella, s’ha fet una ofrena concreta al fill il·lustre adoptiu Gustavo Mas, en reconeixement de la seva tasca educativa als Salesians. També s’ha inaugurat un retrat seu, atès que no en tenia, que ha pintat el ciutadellenc Miquel Bosch. La pintura serà traslladada al saló gòtic del consistori.
A Eivissa, enguany l’Ajuntament d’Eivissa ha retut homenatge a onze figures històriques de l’illa, amb la col·locació de plaques commemoratives al cementeri vell. Ha estat amb l’acompanyament de la música de violí i violoncel, programada per acompanyar els visitants al cementeri.
L’horari de visita s’amplia aquest cap de setmana fins a les 18 h. Per a aquest diumenge, a banda del concert de vent, al matí també hi ha programada una visita teatralitzada al capvespre. Per facilitar els desplaçaments, l’Ajuntament habilita un servei especial i gratuït d’autobús.
A Mallorca, la corporació municipal palmesana ha fet una visita al cementiri municipal de Son Valentí, on s’ha fet un acte de record a aquells que ja no hi són. El batle de Palma, Jaime Martínez, i altres representants polítics han retut homenatge a les víctimes per la llibertat, al voltant de l’Arbre de la Memòria.
Allà mateix i poc després, s’ha retut homenatge als represaliats pel bàndol falangista en la Guerra Civil Espanyola. Al mur de la memòria del cementeri de Palma, s’han trobat unes 150 persones. Com cada any, l’acte l’ha organitzat l’associació Memòria de Mallorca.
Hi han assistit representants de totes les formacions de l’esquerra. Enguany, han llegit els noms de totes les víctimes. La portaveu de Memòria de Mallorca, Maria Antònia Oliver, ha criticat la Llei de memòria històrica i ha acusat el Govern de “no prendre en consideració els seus noms”.
Milers de persones han passat pel cementeri de Palma, tot i que alguns treballadors de l’Empresa Funerària Municipal han assegurat a IB3 Notícies que han notat cert descens en l’afluència de públic.
A la Part Forana, els cementeris són més que mai plens de gent i flors. A un d’aquests, s’hi està a punt de fer una gran reforma: al de Petra. És un dels recintes beneficiats pels 200.000 euros que el Consell de Mallorca destina a la rehabilitació de cementeris. En concret, es faran reparacions estructurals i reformes a l’edifici de la capella; tot plegat, per 45.000 euros.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues