X

Els forns 1 i 2 des Murterar deixen de funcionar aquest dilluns

És l'inici del desmantellament parcial de la Central Tèrmica, un dels principals subministradors d'energia de Mallorca

29/12/2019

Els forns 1 i 2 des Murterar deixen de funcionar aquest dilluns

21

Aquest dilluns es viurà un dia històric a Mallorca. Comença el desmantellament de la Central Elèctrica des Murterar, a Alcúdia, un dels principals subministradors d’energia de l’illa. Es tanquen dos dels grups que fins ara funcionaven, els més contaminants. Un compromís que va assumir el Govern, adjudicat a Endesa i que deixa una sèrie d’incògnites per resoldre.

Aquesta imatge forma part de la història recent del municipi d’Alcúdia. La Central des Murterar expulsant fum. Era l’any 1980 quan es posava en marxa el primer grup generador d’energia. I el segon, el 1981. Tots dos, de 125 megawatts de potència. I tots dos, funcionant amb carbó i contaminant. Demà deixaran de funcionar. Però el cable es torbarà un parell d’anys en estar enllestit i Es Murterar subministra gran part de l’energia a Mallorca. Si a partir d’ara funcionarà al 50%, com se suplirà aquest subministrament?

Els treballadors també són objecte d’incògnita. Dels 54 afectats pel tancament dels dos grups, dos han estat recol·locats a la Península. La resta, en teoria han de continuar fent feina a Mallorca. Endesa no permetrà fer imatges d’un moment que marcarà un abans i un després en la relació entre l’energia i el medi ambient a les Balears.

29/12/2019

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT