L'explosiu s'ha trobat a la zona de s'Estanyol i no ha causat cap impacte
Un Equip de Desactivació d’Explosius (EDE) de l’Armada ha desactivat un projectil d’artilleria de 105 mil·límetres de l’any 1922 que es va trobar a la zona de s’Estanyol, a Artà. L’explosiu va ser neutralitzat i no va causar cap impacte ni en la flora ni en la fauna marina de la zona, segons ha informat aquest divendres el Ministeri de Defensa.
La Guàrdia Civil de Mallorca havia donat l’avís de la possible troballa al Centre d’Operacions i Vigilància d’Acció Marítima (COVAM) el dimecres, però a causa de les males condicions meteorològiques la intervenció no es va poder realitzar fins al matí del dijous. Per dur a terme aquesta operació, van participar diversos organismes i cossos de seguretat, com el Grup d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil, el Servei Marítim de l’institut armat, la Policia Local i Protecció Civil d’Artà.
El Ministeri de Defensa ha informat que l’Armada compta amb especialistes en desactivació d’explosius distribuïts en diferents unitats de busseig que cobreixen tot el litoral marítim espanyol. El passat febrer la Guàrdia Civil ja en va destruir un altre, de projectil d’artilleria, prop del refugi de s’Arenalet d’Aubarca. Estava enterrat dins l’arena.
Des de la Guàrdia Civil recorden que en cas de trobar projectils o artefactes explosius, no s’han de tocar en cap cas, ni moure ni manipular, i s’ha d’avisar al 062.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge