El Consell de Mallorca ha informat desvaforablement sobre el projecte del parc fotovoltaic que es vol construir a un terrenys de Selva. L’Ajuntament també havia aprovat al ple un informe que desaconsellava la construcció pel seu impacte paisatgístic.
L’estesa de plaques solars es pretenia instal·lar dins uns terrenys situats en el paratge de la serra de Tramuntana i tenia una extensió que equival a 5 camps de futbol.
El Consell també ha informat que la construcció feia perillar la catalogació de Patrimoni de la Humanitat de la Tramuntana per la seva afecció a l’entorn.
Els veïnats de Selva varen ser els primers en oposar-se al projecte i a iniciar mobilitzacions perquè l’administració l’aturés.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular