Logo IB3N
X

Detenen 15 persones, entre elles el Pablo, en una operació contra el narcotràfic i el blanqueig a Palma

La Policia Nacional ha fet 14 escorcolls a Palma i Marratxí amb la participació de 200 agents, principalment al barri de la Soledat

06/10/2026

Detenen 15 persones, entre elles el Pablo, en una operació contra el narcotràfic i el blanqueig a Palma

11

La Policia Nacional ha detengut 15 persones en el marc de l’operació Tsunami-Galba, un dispositiu contra el narcotràfic i el blanqueig de capitals a Mallorca. Entre els arrestats hi ha Francisco Campos Maya, conegut com el Pablo, un històric narcotraficant de la Soledat, i la seva dona.

Els agents han practicat 14 escorcolls, la majoria a habitatges de la barriada de la Soledat, tot i que també se n’han fet a Marratxí. Durant els escorcolls s’han intervengut drogues, doblers i joies.

En el dispositiu hi han participat uns 200 agents de la Policia Nacional i del Servei de Vigilància Duanera, amb la intervenció de la Brigada de Policia Judicial de les Balears, la Unitat d’Intervenció Policial (UIP) de València, guies canins i mitjans aeris.

Els agents han desplegat l’operació durant el matí i han fet entrades en habitatges repartits per un ampli perímetre del barri de la Soledat. Algunes de les cases estaven connectades entre si i els policies han hagut d’esbucar portes per poder accedir-hi.

La investigació se centra en una organització presumptament dedicada al tràfic de drogues i al blanqueig de capitals. Segons la Policia, el tràfic de drogues estaria distribuït per diferents punts de la barriada.

Es tracta del cinquè operatiu policial contra el narcotràfic que es fa a la Soledat en els darrers tres mesos.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT