El govern central ha anunciat els detalls de com es duran a terme les activitats a l'aire lliure a partir de dia 2 de maig
Tota la informació sobre el coronavirus
Aquest 30 d’abril es confirma la millora de la situació a les Illes. Set persones han estat traslladades a planta i altres 23 pacients han superat la malaltia. Un a Eivissa i la resta a Mallorca. Les illes han registrat només quatre positius més en comparació a la jornada anterior, el nombre de contagis més baix des del 3 de març. Amb les 3 morts de les darreres hores, però, s’eleven a 188 el total de defuncions.
En el conjunt de l’Estat, les dades també són positives. Durant 24 hores s’han registrat 268 víctimes mortals a l’Estat, la dada més baixa des del passat 20 de març. També ha davallat el nombre de contagis que se situa en 213.435, mentre que la dada més positiva es troba en el nombre d’altes: 3.103 en un sol dia.
Hi ha hagut altres notícies. Especialment una: s’han conegut els detalls de com es duran a terme els passejos i les sortides esportives a partir de dia 2 de maig. Seran per franges horàries específiques per als municipis de més de 5.000 habitants.
PASSEJOS I ESPORT. El ministre de Sanitat ha anunciat que a partir d’aquest dissabte, 2 de maig, les persones podran sortir de casa per passejar o per fer esport amb una persona amb la que es convisqui i un cop al dia. Als municipis de manco de 5.000 habitants, es podran fer passejos i esport individual de 6:00 a 23:00 hores. A les Illes, els que reuneixen aquesta condició són 27: Ariany, Banyalbufar, Búger, Campanet, Consell, Costitx, Deià, Escorca, Estellencs, Ferreries, Fornalutx, Lloret, Llubí, Mancor de la Vall, Maria de la Salut, Es Migjorn Gran, Montuïri, Petra, Puigpunyent, Ses Salines, Sant Joan, Santa Eugènia, Selva, Sencelles, Sineu, Valldemossa i Vilafranca.
HORTS URBANS. Entre les activitats a l’aire lliure que es podran dur a terme a partir del dissabte 2 de maig, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha esmentat la possibilitat d’atendre els horts particulars. Una reivindicació que propietaris i associacions de les Illes havien manifestat. Illa ha precisat, però, que ho podran fer sempre que aquest terreny estigui en el mateix terme municipal del propietari o en un d’adjacent.
TÚNEL DE SÓLLER. Un jutjat del Contenciós Administratiu de Palma ha donat la raó al recurs presentat per l’empresa Globalvia, que fins al desembre del 2017 es va encarregar de la gestió del Túnel de Sóller. El jutge considera que la concurrència d’interès públic del túnel no està prou acreditada. Ara, l’empresa estudia si pot recuperar la concessió de cinc anys que li quedava pendent o bé reclamar una indemnització al Consell de Mallorca, que va pagar pel rescat 16,3 milions d’euros, mentre la concessionària en reclamava prop de 30.
CÀRITAS. L’emergència sanitària ha disparat la precarietat. De fet, des de l’inici de la pandèmia, Càritas ha rebut més de 1.900 cridades de persones que mai no s’havien posat en contacte amb l’entitat. A més a més, Càritas ha tramitat i entregat 560 rendes socials garantides a persones que no tenien compte corrent, per un valor total de 300.000 euros.
PLATGES. A partir d’aquest divendres, 1 de maig, començarà el servei de salvament a les platges de Palma i hi onejarà la bandera vermella. Els socorristes vetllaran pel compliment de les normes establertes per l’estat d’alarma. L’Ajuntament de Palma ha aprofitat per recordar que el bany a les platges està prohibit i que per ara només es permet passejar-hi, sense seure ni prendre el sol.
MENORCA. La Diòcesi ha posat en marxa un Fons Post-Covid19 amb una aportació inicial de 100.000 euros per ajudar les famílies menorquines més necessitades. El fons serà gestionat per Càritas Diocesana a través d’un compte bancari al qual es podran fer donacions de particulars, empreses o entitats. El número de compte de Caixabank, per aquelles persones interessades és: ES60 2100 0061 4402 0087 5568.
DESTINACIÓ PILOT. L’Associació d’Hotelers de Platja de Palma (AHPP) s’ha ofert als mercats emissors per a ser una “destinació pilot” després de la crisi del coronavirus per la “baixa incidència de la pandèmia a les Balears”. Segons l’associació, aquesta “baixa incidència” permetria “sempre dins de la prudència sanitària”, provar i testar com seria començar a viatjar a Mallorca fins que es trobi la vacuna contra el virus.
FORMENTERA. Tot i que dilluns 4 de maig Formentera ja entrarà a la Fase 1 de la desescalada, els hotels han confirmat que no obriran les portes al públic. Es tracta d’un desconfinament a escala interna i, per tant, no hi podran arribar turistes. Tot i això sí que començaran les feines de manteniment i millora per quan sigui possible que comencin a arribar els primers visitants.
REGNE UNIT. El primer ministre Britànic, Boris Johnson, assegura que el Regne Unit ja ha passat el pic de la pandèmia del Coronavirus, tot i registrar 674 noves morts en un dia. Durant la seva primera roda de premsa després de superar la malaltia, Johnson ha avançat que la setmana que ve presentarà un pla de desescalada per començar a reactivar l’economia.
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici