Logo IB3N
X

Dos anys des de la dana de Menorca: Es Mercadal ha invertit 2,5 milions d’euros en reparacions

El 68% dels diners s'han destinat a reparar infraestructures viàries i Alaior va haver de reparar, entre d'altres, el geriàtric i l'escoleta

15/08/2026

Dos anys des de la dana de Menorca: Es Mercadal ha invertit 2,5 milions d’euros en reparacions

101

Avui fa dos anys de la dana que va afectar a Menorca especialment als municipis des Mercadal i Alaior. El 15 d’agost del 2024, més de 200 litres per metre quadrat van caure en poques hores a la zona centre de l’illa.

Pocs dies després van començar les feines de reparació que encara avui dia s’executen. Es Mercadal ha invertit 2 milions i mig d’euros i encara té dues intervencions pendents. Un 68% d’aquests fons s’han destinat a reparar vies interurbanes.

Els vesins creuen que estarien més preparats davant un fenomen d’aquesta tipologia. S’han reforçat estructures, els vesins han col·locat barreres per no deixar passar l’aigua i s’ha millorat la neteja de torrents i camins. El pla d’emergències municipal també està fet i en fase de revisió.

Alaior va ser l’altre municipi de Menorca que més va patir els efectes d’aquella dana: aquell dia es van realitzar diversos rescats a cotxes i teulades. La platja de cala en porter també va quedar irreconeixible i fins a enguany no ha recuperat el seu aspecte. Altres reparacions destacades van ser la teulada del geriàtric, l’escoleta, el pont dels hortals de Cala en Porter o a l’antiga església de Gràcia.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT