Més de 350 joves a les Balears es van adherir el 2024 a aquest programa del SOIB
N’Álvaro Vilanova és arquitecte titulat. És un dels joves que s’ha adherit al programa de joves qualificats del SOIB. Durant dotze mesos durà a terme tasques urbanístiques a l’Ajuntament des Mercadal.
Na Gemma Pons també va començar el novembre a fer feina per aquest ajuntament, en aquest cas, a la secció de Cultura. Ella és llicenciada en màrqueting i publicitat i s’encarrega de l’agenda cultural del municipi i a fer-ne promoció.
El 2024, a les Illes Balears, s’han beneficiat del programa de Joves Qualificats 223 persones, i 34 són a Menorca. Al sector públic van ser 143, de les quals 3 en aquesta illa. Pels ajuntaments, suposa molta ajuda per poder reforçar àrees on tenen mancança de tècnics.
Els dos joves tenen clar cap a on volen enfocar la seva vida laboral. N’Álvaro li agradaria obrir el seu propi despatx mentre na Gemma vol opositar.
Els perfils més sol·licitats al programa de Joves qualificats són els de dret, finances, biologia, bioquímica, biotecnologia i biomedicina.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut