Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Els sindicats i la Direcció General de Personal Docent signen l'acord per aplicar la pujada salarial del 2,5% i l'increment de residència
Educació tornarà a convocar oposicions enguany. Seran 410 places a Mallorca, 41 a Menorca, 176 a Eivissa i 16 a Formentera. En total, 643 places per cobrir: 430 llocs de professors de secundària i batxillerat, 147 de mestres, 40 de professors d’FP, 18 professors de Música i Arts Escèniques i 8 a les Escoles Oficials d’Idiomes.
A més, el conseller Antoni Vera explica que volen avançar les proves un mes, al 9 i el 10 de maig, per tenir més temps de preparar els altres tràmits de substitucions i interins i començar al curs que ve amb tot a punt i els mestres i professors al seu lloc.
Per al portaveu d’ANPE, Víctor Villatoro, aquest canvi de data, quan els docents ja s’han organitzat per examinar-se pel juny, “suposa un estrès extra”. Hi està d’acord el portaveu del sindicat STEI, Vicenç Garcia, que explica que, a més, això implica “fer els exàmens a les escoles durant el curs”.
En la mesa de dilluns, 19 de gener, els representants dels sindicats STEI, ANPE, UOB, UGT i CCOO i la directora general de Personal Docent, Joana Maria Cabrer, han signat un acord que permetrà aplicar, a partir del gener de 2026, els augments d’homogeneïtzació de la indemnització de residència i la pujada salarial del 2,5%. L’aplicació d’aquestes mesures suposarà una despesa global de 27,5 milions d’euros anuals. La mesura beneficia 16.600 docents.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals