El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La portaveu, Mertxe Aizpurua, justifica el vot tot i que "la confiança està tocada" pel presumpte espionatge a independentistes catalans
Comença aquest dijous el debat al Congrés per convalidar el decret de Sánchez de mesures contra la crisi derivada de la guerra a Ucraïna amb l’anunciat vot en contra d’ERC, insatisfet amb la resposta de l’executiu espanyol davant del presumpte cas d’espionatge ‘Pegasus’, però que s’ha salvat a darrera hora d’aquest dijous dematí gràcies al vot favorable que ha anunciat EH Bildu. Es tracta d’un moment crític per part del govern estatal, que veu com arran d’aquest cas trontollen els seus suports. Així i tot, el Govern de Pedro Sánchez espera convalidar el seu pla contra els efectes de la guerra a la cambra baixa.
Per la seva banda, fonts del PP ja han dit que el grup popular votarà ‘no’ al decret al no veure cap compromís explícit de l’Executiu a la seva proposta d’abaixar impostos a classes mitjanes i baixes.
Malgrat el vot en contra d’ERC, el fet d’acceptar la tramitació del decret com a projecte de llei com a exigència de diversos partits permetria sumar els suports necessaris per a la seva convalidació. El moviment clau, però, que donarà les garanties a Sánchez per tirar endavant el projecte de llei és la votació a favor d’EH Bildu.
La portaveu del partit, Mertxe Aizpurua, ho ha confirmat durant el debat. Tot i que s’ha mostrat molt crítica amb els casos d’espionatge, ha assegurat que s’ha d’actuar amb “responsabilitat i altura de mires”, ja que “la gent no hauria de pagar els greus errors del Govern”. Però ha llançat també un avís a l’Executiu: “La confiança està tocada, i ho estarà més si vostès no compleixen amb el que diuen, si actuen com la dreta”.
Tot i el vot en contra del PP, el decret ja compta amb almenys 175 vots a favor (PSOE, UP, PDeCAT, PNV, EH Bildu, Más País, Compromís, NC, Teruel i PRC), als quals es podria sumar els del BNG.
Cal recordar que aquest decret és temporal i està en vigor des de dia primer d’abril i fins al pròxim 30 de juny. Algunes de les mesures que desenvolupa aquest decret són la rebaixa fiscal en la factura de la llum, la bonificació dels carburants, l’extensió dels bons socials elèctrics, l’augment de l’ingrés mínim vital o les ajudes directes al transport, l’agricultura, la pesca i la indústria, gran consumidora d’energia.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle