Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
La Creu Roja constata que el perfil de persones migrants ateses és cada vegada més heterogeni
188
El perfil de migrants arribats per mar a les Illes Balears és cada vegada més heterogeni. La Creu Roja constata que el 2022 van començar a atendre més persones de l’Àfrica subsahariana, fins a arribar al 25% l’any 2024.
La majoria continuen sent homes algerians d’entre 16 i 40 anys, però cada any arriben també més dones, famílies i, fins i tot, nadons.
En total, el 2024 la Creu Roja va fer unes 360 intervencions i van atendre un 84% d’homes adults, un 6% de dones adultes i un 10% de menors d’edat.
A diferència d’altres anys, al llarg del 2024 no va haver-hi cap mes sense arribades de migrants (en altres ocasions, entre març i maig no n’havien arribat).
L’atenció a les persones migrants arribades a costes per part de la Creu Roja la fa, principalment, personal voluntari format per equips multidisciplinaris (àmbit de la salut, logístic, social, etc.). S’encarreguen d’una primera atenció humanitària, que consisteix en el lliurament d’articles de primera necessitat, en la identificació de les necessitats i les vulnerabilitats de les persones que arriben.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo