Mala mar a Menorca i les Pitiüses
Can Pastilla, a Palma, aquest dissabte matí.
297El cap de setmana comença amb una inestabilitat meteorològica important a les Balears, a causa de la borrasca Ingrid. Aquest dissabte ha començat amb diversos avisos de l’Aemet i, de fet, hi ha hagut episodis de pluja.
Precisament, els actes de Sant Sebastià a Palma, previstos per a aquest dissabte, s’han hagut de modificar. La cercavila de gegants, que havia de començar a les 10, s’ha anul·lat i s’ha fet, en canvi, un acte al vestíbul de l’Ajuntament.
A Can Pere Antoni, una de les platges de Palma, el temporal de Ponent i les baixes pressions han deixat una imatge en què sembla que bona part de la platja ha desaparegut. Les ones han batut amb força contra la costa i, en alguns punts, han arribat fins a la vora del passeig. A diferència d’altres dies, aquest dissabte gairebé ningú s’ha acostat a aquesta platja de la capital; tret dels que practiquen surf.
D’una banda, el sud de Mallorca es trobava en avís groc per tempestes i a la resta de l’illa, tret del nord, l’avís era per mala mar. A les Pitiüses, l’advertència és per vent fort, tot i que no hauria de passar dels 70 km per hora, i tant a Eivissa i Formentera com a Menorca, s’espera igualment mala mar.
Al llarg del matí ha millorat la situació meteorològica: s’ha desactivat l’avís groc per tempestes i l’advertència ha romàs activa només per vent i mala mar.
Emergències també va activar, aquest divendres vespre, el Platerbal per donar suport davant el despreniment de roques de grans dimensions i arbres a la zona des Verger, a Esporles. L’ajuntament ha precintat aquest punt, per impedir-hi el pas de cotxes i vianants. També ha demanat als veïnats de les cases que han quedat aïllades que evitin dormir aquí aquest dissabte.
Ara, es faran tot un seguit d’informes tècnics per avaluar els danys que ha ocasionat l’esllavissada tant a la carretera com a les cases dels voltants. No s’actuarà a la zona fins a la setmana que ve per garantir la seguretat de tothom.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
No és l'únic edifici afectat per desperfectes d'aquesta casta