El portaveu socialista Marc Pons i la consellera d'Habitatge, Marta Vidal, han protagonitzat el moment més tens
La primera sessió de control del govern de Marga Prohens al Parlament de les Illes ha tengut lloc aquest dimarts. Ha estat el primer pic que tant consellers com presidenta de les Balears s’han enfrontat a les preguntes de l’oposició. Damunt la taula, dues qüestions fonamentals: el català i l’habitatge.
Els grups parlamentaris de l’oposició –el grup mixt, Més per Mallorca i el Grup Parlamentari Socialista– han volgut saber si l’eliminació del requisit del català de la sanitat s’estendrà a l’administració pública. Fins a quatre preguntes ha formulat l’oposició en relació a l’eliminació del requisit del català a la sanitat pública. La presidenta Prohens els ha respost que garantirà tots els drets lingüístics de tothom.
Pel que fa a l’habitatge, s’ha viscut el moment més tens quan el portaveu socialista Marc Pons ha acusat la consellera d’Habitatge, Marta Vidal, d’haver beneficiat un fons d’inversió, en haver renunciat a la compra de Metrovacesa. Marta Vidal ha amenaçat amb querelles.
A més, el ple del Parlament ha començat amb un minut de silenci per les víctimes del terratrèmol del Marroc i amb la presa de possessió dels nous diputats, Ares Fernández i Pedro Álvarez, en substitució de Quim Torres i Sandra Fernández.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues