Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La setmana que ve, a la fira i el concurs morfològic de Cavall de Raça Menorquina hi ha inscrits 164 animals, 53 propietaris i 57 criadors
Fa dos anys que la finca de Binimoti va canviar de propietaris. Estan especialitzats en la cria de cavalls de raça menorquina. Amb aquests dos anys, de set animals han passat, actualment, a trenta-cinc.
Toni Triay és encarregat de la finca Binimoti: “Sempre la gent s’estima més un cavall ensenyat, ben educat, domat i segur. És el que cerquen aquí els estrangers, que venen i paguen un poc més pels cavalls, perquè tenen un bon nivell adquisitiu”.
Per vendre’ls a preus superiors, a Binimoti, intenten obrir-se a Europa i als Estats Units. Els requisits per exportar són estrictes i s’han de fer diverses proves per evitar dur malalties endèmiques de l’illa com la piroplasmosi, que es transmet per les paparres.
Maite Bonet és empresària de PR Menorcan Horses i treballadora de Son Martorellet, Son Felip i Binimoti: “Tenc un soci a Anglaterra amb qui fem feina junts. Vaig enviar l’egua allà i ha tingut la primera pollina nascuda a Anglaterra, ella és negativa perquè allà no tenen paparres, a partir d’ara podrem exportar cap als Estats Units i altres països”.
La setmana que ve, a la fira i el concurs morfològic de cavall de raça menorquina hi haurà 164 animals, 53 propietaris i 57 criadors.
Cristóbal Marqués és president de l’associació de Criadors de Cavalls de Raça Menorquina. “Hem fet pujar els preus bastant, se n’han anat animals cap als Estats Units, Bèlgica, Holanda, que realment s’han pagat i han fet pujar els preus aquí”.
Durant la fira també hi haurà periodistes de Portugal, Islàndia i Finlàndia, per aconseguir obrir-se a països on encara no n’hi ha.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
Es cobrarà per dia pernoctar i per buidar aigües brutes i a canvi es donaran serveis com electricitat i internet