Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Els pacients paguen aproximadament el 25% del cost dels serveis que reben
El Centre de Rehabilitació Neurològica d’Eivissa tracta unes 60 persones amb malalties neuro-degeneratives. A hores d’ara, és l’unic centre d’aquestes característiques que hi ha a l’illa.
Un 30% dels pacients pateixen esclerosi múltiple, un 35% Parkinson i la resta tenen altres patologies degeneratives com les conseqüències d’un ictus, miopaties o ELA. Són malalties que afecten el sistema nerviós i que provoquen disfuncions motrius, intel·lectuals o metabòliques. Com que són cròniques, necessiten un seguiment continuat per mantenir la qualitat de vida del malalt.
En aquest centre fan feina 7 professionals. Entre ells, 4 fisioterapeutes, un neuròleg i un treballador social. Es financia, d’una banda, amb subvencions de les administracions públiques i d’entitats privades. D’altra banda, fan activitats com curses i festivals solidaris per recaptar sous. A més, els socis paguen una quota anual i també abonen aproximadament el 25% dels serveis que reben.
El centre espera aconseguir que les places d’aquests usuaris siguin concertades amb el Consell d’Eivissa per tenir una establitat i no dependre de convenis. Creuen que aquest objectiu es podria aconseguir el 2018.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic