Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
També critica la manca de previsió política davant les jubilacions imminents
“El metge fa tots els esforços per tal d’acostar-se al pacient i d’entendre el que li passa. Avui dia, a Balears, els metges atenen en català, en castellà, en anglès, en alemany i en l’idioma que sigui necessari“, afirma taxatiu el president del COMIB, Carles Recasens.
El col·lectiu es pensa que la situació que fa que alguns metges no vulguin venir o no vulguin quedar a les Illes és l’elevat cost de la vida que afecta tots els residents. Carles Recasens està d’acord en les xifres que maneja el Servei de Salut i acusa els polítics de no preveure les jubilacions massives que hi haurà d’aquí a dos anys.
“Des del nostre punt de vista, ha mancat una falta de previsió, i no només en l’àmbit de Balears, sinó també a tot Espanya. Probablement, si haguéssim estat més previsors i haguéssim fet una planificació, ens hauríem anticipat, i ara no ens lamentaríem d’aquesta manca de metges”, diu Recasens.
El Col·legi de Metges de les Illes està d’acord amb l’ampliació de les places en les facultats, però adverteix que, per exemple, aquesta primera promoció de Medicina de les Illes no haurà acabat la seva formació total fins d’aquí a 11 anys. Per això, Salut reafirma la importància del procés d’estabilització de les 4.114 places.
Mentre que demà, primer de febrer, està previst que es reuneixi el Consell Social de la Llengua Catalana, l’Obra Cultural Balear veu inacceptable el que considera un “menyspreu” de l’IB-Salut cap a la llengua, i n’exigeix una rectificació urgent.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera