Presó provisional per al jove que va atropellar Jaume Anglada
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill

L'objectiu del COMIB és protegir els professionals davant possibles represàlies, com ja feren en el cas d'avortament
En un document publicat fa pocs dies, el Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears fa saber que empararà i donarà protecció a tots aquells professionals sanitaris que es declarin objectors de consciència, per no participar en processos d’eutanàsia. La llei d’eutanàsia entrarà en vigor a partir de dia 25 de juny. El Congrés la va ratificar pel març, i Espanya és el quart país d’Europa que ha regulat aquest dret.
La norma preveu tant l’administració directa d’una substància al pacient per provocar-li la mort, com la disposició dels mitjans perquè el pacient s’autoadministri la substància en qüestió. En tots dos casos, però, hi ha d’intervenir personal sanitari. La llei preveu la creació de registres confidencials amb els metges que s’acullin al dret a l’objecció de consciència.
“El Col·legi de Metges està totalment preparat per acollir tots aquells col·legiats que no estiguin disposats a prendre part en l’acte eutanàsic”, explica Sandra Ferrer, doctora de la Comissió Deontològica del COMIB. “En altres ocasions, com en el cas de l’avortament, ja s’ha actuat de la mateixa manera, per protegir els metges de possibles represàlies”, afegeix Ferrer.
L’empar dels objectors és un dels principals punts d’un document que el Col·legi acaba de publicar. Segons el Col·legi, la llei d’eutanàsia suposa un canvi en l’exercici de la professió.
“Durant mil·lennis, els metges s’han cuidat de la salut. Ara es gira la moneda, i diuen al metge que pot atemptar contra la vida d’una persona”, comenta Ferrer.
Amb la publicació d’aquest document, el de les Balears, s’afegeix al posicionament d’altres col·legis d’arreu de l’estat que han volgut donar suport als metges que es neguin a intervenir en processos d’eutanàsia.
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari