Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Can Ventosa estrena 'El so de les estampes' amb la participació de l'Orquestra Simfònica Ciutat d'Eivissa, el cor Veus dels Freus i Miquel Àngel Torrent
L’Orquestra Simfònica Ciutat d’Eivissa ha estrenat a Can Ventosa ‘El so de les estampes’, un homenatge del músic, copositor i director mallorquí Miquel Àngel Aguiló a ‘L’any en estampes’ de l’il·lustre poeta eivissenc Marià Villangómez.
Aquiló ha recordat que, anys enrere, s’havia interpretat en un format més humil durant les Festes de la Terra una versió no acabada, peró la d’aquest diumenge ha estat l’autèntica presentació en societat de la composició.
El compositor s’ha inspirat en els texts de Villangómez per dotar-los d’una versió musical simfònica. Però, ‘El so de les estampes’ no només musica les paraules de Villangómez, sinó que evoca els sons quotidians de l’Eivissa de sempre, amb campanes que repiquen abans de missa, l’alegria de les seves gents davant un enllaç nupcial o reproduint la natura amb originalitat, com quan ha fet entrar a Can Ventosa les ventades que aquests dies també bufen al carrer en una alegoria del mesos d’hivern.
L’obra ha despertat l’interés del públic, que volia conèixer aquesta transposició musical de ‘L’any en estampes’. Sobre l’escenari, han participat 50 músics de l’Orquestra Simfònica Ciutat d’Eivissa, onze components del cor femení Veus dels Freus i el narrador Miquel Àngel Torrent.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca