El professor de Dret Internacional Públic de la UIB, Joan David Janer, ha explicat a l'IB3 Notícies Matí els efectes del conflicte
El professor titular de Dret Internacional Públic de la UIB Joan David Janer creu que el conflicte que es viu a l’Orient Pròxim pot tenir una repercussió directa a les Illes Balears. En el vessant econòmic, Janer explica que la guerra ja està comportant un increment del preu del petroli, que derivarà en efectes per a les butxaques dels ciutadans, tant d’Espanya com de tota la Unió Europea.
Així mateix, l’expert en Dret Internacional, apunta que la destrucció i el malestar que provoca el conflicte a la zona fan que la gent no pugui viure en condicions dignes a la seva terra i això incrementa el fenomen migratori. En aquest sentit, una de les opcions que té aquesta part de la població és emigrar a Europa cercant una vida millor i en aquest context hi apareixen les Illes Balears.
“La pressió migratòria que pateixen les Illes Balears és conseqüència directa de la inestabilitat i la pèrdua d’oportunitats que tenen les persones al seu país i, per tant, un potencial que pot tenir és aquest moviment de persones que intenten arribar de manera irregular en barques. Tot això pot afectar les Illes Balears, Espanya i la Unió Europea.”
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"