Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Unides Podem reclama al PSOE limitar-ne a les zones tensionades
96
El Congrés votarà la nova Llei d’habitatge aquest dijous. Finalment, després de més d’un any bloquejada, la norma se sotmet al darrer tràmit abans de passar al Senat després de l’acord de l’Executiu de coalició amb els partits ERC i EH Bildu. L’objectiu del govern central és que estigui aprovada abans de les eleccions del 28 de maig. Entre altres mesures, el text estableix límits al preu del lloguer.
En concret, les rendes no podran augmentar més del 2 % enguany i del 3 % l’any que ve. També rebaixa el nombre d’immobles que ha de tenir un propietari per ser considerat gran tenidor, de 10 a 5. En aquests casos, a més, dificulta els desnonaments de persones en situació de vulnerabilitat.
Està previst que el text surti endavant amb el suport dels diputats del PSOE, Unides Podem, Esquerra Republicana, EH Bildu, Más País i Compromís. Queda pendent saber en quin sentit votarà el PNB, que ha estat molt crític amb la norma perquè, segons la formació, envaeix competències autonòmiques.
També es decidirà avui si s’inclouen esmenes sobre apartaments turístics. I és que Unides Podem reclama al PSOE que es limiti el nombre de places al 2% del nombre d’habitants a les zones tensionades, però els socialistes s’hi oposen.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19