Des del Consell d'Entitats es queixen que no tenen dades per comparar el volum de vehicles durant els darrers anys
260
El ple del Consell de Formentera ha donat suport aquest dijous a una proposta per millorar la participació ciutadana, presentada per Gent de Formentera i vinculada a la realització d’un procés participatiu sobre el projecte Formentera.eco.
El Consell insular va obrir, divendres passat, un període de set dies perquè les associacions, aquelles que estan integrades en el Consell d’Entitats, fessin les seves propostes sobre com han de ser les restriccions de vehicles de la temporada turística d’enguany. Aquesta decisió es va prendre arran de la darrera votació de l’organisme, quan la meitat de les associacions s’hi varen abstenir perquè no es decantaven per cap de les propostes del Consell centrades a reduir l’arribada dels vehicles més contaminants, però sense rebaixar la quota d’entrada de vehicles.
Ara, la consellera insular de Mobilitat, Verònica Castelló, ha explicat que, després de set temporades aplicant el projecte, arriba l’hora de plantejar si s’ha de canviar la dinàmica pel que fa al procés participatiu. Així, les entitats podran fer arribar suggeriments que es valoraran des del Consell i, si neix una nova proposta, s’haurà de traslladar al Consell d’Entitats i votar de nou fins a acordar una proposta per a aquest estiu.
Des del Consell d’Entitats es queixen que no tenen dades per comparar el volum de vehicles durant els darrers anys. Diuen que necessiten escoltar la veu d’un tècnic, perquè, de moment, ells aporten els suggeriments que creuen segons el seu parer. La consellera Verònica Castelló assegura, però, que necessiten el parer de totes les entitats per poder recollir la seva opinió.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
Unes 1.500 persones han sortit a Palma en les manifestacions convocades per a aquest matí pels principals sindicats
Hi ha compradors que arriben a pagar 100.000 euros per parcel·les de 7.000 m²