El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Cap institució pública de Mallorca tenia fins ara ni un exemplar dels valuosos mapes de la Mediterrània de l'època
El Consell de Mallorca ha adquirit una carta nàutica mallorquina del segle XV a Sotheby’s per uns 700.000 euros. El mapa, concebut com a instrument de navegació, és obra del cartògraf Pere Rossell, de la prestigiosa Escola de Cartografia de l’illa. Cap institució pública de Mallorca tenia fins ara ni un exemplar dels valuosos mapes de la Mediterrània de l’època. A Mallorca només podem trobar-ne un de similar a la Fundació Bartolomé March.
La carta portolana va romandre durant els sis segles d’història en mans de la família florentina dels Martelli, rival dels Mèdici. El mapa mostra amb sorprenent exactitud els ports d’amarrament de les costes espanyola, italiana o magrebina, tot i que probablement Rossell no va sortir del seu estudi, sinó que va recopilar aquesta informació dels marins locals i visitants.
La detallada cartografia gòtica representa la importància estratègica de Mallorca a tota la Mediterrània. Podrem gaudir d’aquest patrimoni al Museu de Mallorca.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca