X

El Consell de Seguretat de l’ONU es reuneix aquest dilluns per l’afer de Veneçuela

Maduro ja ha pernoctat a Nova York i Delcy Rodríguez ha assumit la presidència del país

04/01/2026

El Consell de Seguretat de l’ONU es reuneix aquest dilluns per l’afer de Veneçuela

Maduro, durant el seu trajecte a la presó. Imatge: Reuters.

186

El Consell de Seguretat de l’ONU ha anunciat que es reunirà aquest dilluns. Serà per valorar i analitzar l’actuació dels Estats Units duita a terme a Veneçuela per capturar el president Maduro i altres persones en una operació batejada amb el nom de Resolució Absoluta.

Mentrestant, Maduro ha passat la seva primera nit reclòs en una presó federal de Brooklyn, a Nova York. El mandatari va aterrar a la Base de la Guàrdia Nacional Aèria d’Stewart, un aeroport militar al nord de l’estat de Nova York.

Va arribar envoltat d’un fort dispositiu de seguretat, que el va acompanyar després a una instal·lació federal vinculada a l’Agència Antidroga dels Estats Units. Allà, va ser processat i finalment conduït al centre de detenció federal.

La Casa Blanca va publicar imatges del seu arrest i trasllat, en què es veu Maduro caminant per un passadís, amb una catifa blava que duia la inscripció «DEA NYD». En el vídeo, Maduro sembla desitjar-li a algú una bona nit i un bon any nou.

S’espera que Nicolás Maduro passi a disposició d’un jutge federal a Manhattan en els pròxims dies.

A Caracas, el buit de poder ha empès les institucions del país a reestructurar-se. S’ha trobat en la vicepresidenta Delcy Rodríguez una figura que encarna el chavisme i que sembla tenir una línia de diàleg oberta amb Washington.

El Tribunal Suprem de Justícia de Veneçuela va ordenar, ja aquest dissabte, que Rodríguez assumeixi el càrrec de presidenta. En un comunicat anterior, l’ara presidenta va insistir que aquest lloc és de Maduro, però també va reiterar la seva disposició a dialogar amb els Estats Units amb una “agenda constructiva”.

El president dels EUA, Donald Trump, va assegurar que el seu secretari d’estat, Marc Ros, s’ha comunicat amb Rodríguez. L’ara presidenta no va confirmar-ho durant el seu discurs. Trump també va dir que no desplegaria tropes a Veneçuela si Rodríguez fa allò que Washington vol.

Notícies relacionades >

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT