La companyia Baleària ha criticat que ara com ara encara no estigui activa la pàgina de reserves per demanar autorització per circular amb el cotxe a Eivissa, però el Consell contesta que no es pot posar en marxa abans que entri en vigor la restricció d’entrada de vehicles, el dia primer de juny.
També asseguren que arribaran a temps per aprovar l’ordenança que preveu la taxa d’un euro per cada dia d’estada. Tot això es detalla ja a la pàgina d’ibizacircular.es, en la qual se centralitzarà el tràmit, i on ara com ara només hi ha informació sobre qui l’haurà de fer. Ja s’avisa que la restricció s’aplica entre el juny i el 30 de setembre.
El límit és de 20.000 vehicles diaris, però la major part, 16.000, s’ha reservat per a les empreses de lloguer. Així, queden una mica més de 4.000 places per als turistes que vulguin portar el cotxe a Eivissa. La taxa no impedeix entrar a Eivissa, només circular per les seves carreteres.
Ha de demanar autorització tot aquell que no tengui el domicili fiscal del cotxe a Eivissa. És igual si l’estada és llarga o curta. També si el vehicle ja és a l’illa abans de l’entrada en vigor de la limitació. S’assegura que qui ja tengui els bitllets podrà obtenir autorització sense problema poc abans de viatjar.
N’estan exemptes les motos i també les mercaderies.
Les persones d’altres illes que viatgin a Eivissa per feina no hauran de pagar, però han de justificar el seu cas amb el contracte. Les caravanes han de demanar si hi ha espai i, a més, disposar de reserva a un càmping.
I això no ho diu el web, però s’arrisquen a fortes multes tots aquells infractors.
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern