Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Ha publicat una enquesta electrònica oberta a la pàgina web de la institució insular i treballarà també amb els principals agents del sector
El Consell d’Eivissa iniciarà un procés participatiu que permetrà a la ciutadania definir el reposicionament turístic de l’illa, juntament amb els principals actors del sector. La institució insular busca dissenyar una estratègia integral que faci compatible la prosperitat econòmica, la conservació ambiental i patrimonial i el benestar social dels residents, segons ha assenyalat en una nota de premsa.
Clica aquí per veure l’enquesta
Afirma que es vol de manera consensuada i, per això, comptarà amb les opinions tant del sector turístic com de la ciutadania. Aquest procés s’estendrà fins al mes de febrer de 2027 i ha de servir per redefinir el model turístic d’Eivissa. La participació ciutadana quedarà garantida amb una enquesta electrònica oberta que el Consell ja ha publicat a la seva pàgina web.
Entre les preguntes de l’enquesta es demana, per exemple, sobre quins factors afecten de manera negativa el turisme a l’illa i exposa diferents ítems com “manca d’infraestructures i prou serveis per acollir tanta gent en temporada alta”, “rebuig o cansament d’una part de la població envers el turisme” o “sobreexplotació de platges, d’espais naturals i recursos hídrics, amb risc de degradació ambiental”, entre d’altres.
També demana per “la principal amenaça per al turisme”, amb opcions de resposta com el clima, habitatge o “una imatge estereotipada difícil de canviar”.
Pel que fa a la consulta al sector turístic, l’objectiu del Consell és recollir informació rellevant, enfortir la governança participativa i fomentar la col·laboració entre els actors clau. La interacció amb els diferents agents permetrà reflectir la realitat del territori i compartir els principals avanços i aportacions del procés així com la seva visió de futur, segons s’explica a la nota.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari