Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Volen més recursos per afrontar reptes com l'abandonament escolar o l'atenció a la diversitat i als infants amb necessitats educatives especials
El pressupost d’Educació s’aprima respecte del producte interior brut de les Balears, segons asseguren representants del Consell Educatiu de les Illes Balears (CEIB), que acaben de presentar l’informe sobre l’estat de l’educació de les illes. Diuen que ara està pròxim al 3%, mentre que les recomanacions de la Unesco són entre un 4% i u 8%. “L’augment és també una exigència de la llei educativa”, explica la directora del Consell Escolar, Josefa Tur.
Del CEIB troben necessaris més doblers per afrontar reptes com l’abandonament escolar, que és del 18% a les Illes, del més alt d’Espanya. Per això, reclamen un estudi en profunditat i un pla de xoc.
A més, també demanen més pressupost per millorar les infraestructures dels centres educatius, transport escolar gratuït per a batxillerat i part de l’FP i més doblers per a beques i menjador, sobretot per a famílies vulnerables.
Un altre repte cabdal, assenyalen, és l’atenció a la diversitat. Les Balears tenen el percentatge més gran d’alumnat estranger del país, amb un 17,7%. A més, s’han incrementat en tots els cicles educatius els alumnes amb necessitats educatives especials (NESE), “però no veim un augment en la mateixa importància de docents destinats a aquestes tasques d’inclusió”, diu Maria Àngels Aguiló, assessora del CEIB.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo