El Pla General de Manacor ha rebut el vistiplau de més de trenta informes d’organismes competents però avui el Consell de Mallorca n’ha paralitzat temporalment la tramitació. La Comissió Insular d’Urbanisme hi ha detectat deficiències i, per això, retornarà el document del Pla General a l’Ajuntament perquè el rectifiqui abans de la seva aprovació definitiva.
Tot i que no n’han volgut donar més detalls, ara el Consell elaborarà un informe amb les recomanacions necessàries perquè l’Ajuntament pugui esmenar les deficiències que s’hi han detectat. Quan l’Ajuntament hagi fet aquestes tasques, el Pla General que regularà l’urbanisme de Manacor tornarà al Consell de Mallorca perquè hi doni el vistiplau. Serà llavors quan el Ple municipal podrà aprovar-lo definitivament. “El punt més estel·lar de la comissió d’avui era l’aprovació del Pla General de Manacor però s’hauran de subsanar algunes deficiències, són totes esmenables i preveiem que el document ja esmenat torni a la Comissió després de l’estiu per poder-lo aprovar definitivament”, ha explicat a IB3 Ràdio el director insular d’Urbanisme, Lluís Corral.
Així l’Ajuntament haurà de rectificar el Pla General i tornar enviar el document al Consell. Amb tot, segons ha informat el director insular d’Urbanisme, hi ha hagut consens per aturar temporalment la tramitació amb l’objectiu que el Pla es pugui aprovar de manera definitiva. “Hi ha hagut una coincidència absoluta amb tots els membres de la comissió en el sentit que l’Ajuntament de Manacor ha de poder dotar-se d’un nou planejament que substitueixi les normes subsidiàries obsoletes”, ha afegit Lluís Corral
Si la Comissió Insular d’Urbanisme no dona el vistiplau al pla i si l’aprovació definitiva del Ple de Manacor no es fa abans del mes de novembre, al municipi del Llevant tornaran entrar en vigor les Normes Subsidiàries del 1980. Això vol dir tornar a un model urbanístic projectat per a 207.664 habitants, i amb unes zones verdes que podrien suposar la ruïna econòmica del municipi si els propietaris d’aquests terrenys en reclamen l’expropiació al consistori.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros