Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Aquells que s'hi formen ara tenen feina assegurada
No han acabat el primer curs i gairebé tots tenen ja la feina emparaulada: són 27 futurs professors d’autoescola, que se sumen als 9 que estan a punt d’acabar una Formació Professional en Mobilitat Segura i Sostenible, que s’imparteix a un centre de Mallorca des de l’any passat. Abans l’única via era a través de la DGT.
Això és si volen ser professors d’autoescola, perquè d’aquí surten amb 11 sortides laborals més; entre elles, formador o tècnic de mobilitat. De moment, en aquest curs han començat amb la teòrica. Pel març, arriben les pràctiques. Aquesta setmana ha tocat examinar-se.
A les Illes, fan falta 250 professionals i les autoescoles van endarrer d’ampliar plantilla. Tant és així que unes empreses furten treballadors a la resta; la qual cosa estira a l’alça els salaris del sector. Fins i tot, ha de venir personal des de Portugal.
Tenir habilitats socials és clau, diuen, per ser un dels bons professionals, però també cal dedicació i paciència.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou