X

El delegat del Govern afirma que les Balears no tenen capacitat per acollir menors migrants d’altres CCAA

Alfonso Rodríguez ha exposat que necessitarien rebre l'ajuda de les altres comunitats davant l'increment tan important pel que fa a l'arribada

06/02/2025

El delegat del Govern afirma que les Balears no tenen capacitat per acollir menors migrants d’altres CCAA

El Delegat del Govern, Alfonso Rodríguez, i la presidenta del Govern de les Illes Balears, Marga Prohens, en un acte aquest dijous a Marratxí. Foto CAIB

69

El delegat del Govern central a les Illes Balears, Alfonso Rodríguez, ha traslladat a Madrid, que les illes han rebut aquest 2024 un flux migratori “important, amb un increment entorn del 160%” i que també s’ha produït un “increment molt important en l’arribada de menors migrants no acompanyats” que requereixen un esforç d’atenció per part de les comunitats autònomes. En aquest sentit, Rodríguez ha apuntat que les Balears podrien ser una de les comunitats que rebrien l’ajuda d’altres regions abans que acollir menors de les Canàries.

Aquest dijous és clau per tancar l’acord entre el govern central i el govern de les Canàries per al repartiment de menors migrants no acompanyats entre les comunitats autònomes. El president canari, Fernando Clavijo, i la ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, es reuneixen l’horabaixa per a abordar els criteris que se seguiran per a la distribució.

Es tracta d’un repartiment únic i extraordinari de 4.500 infants i adolescents, 4.000 provinents de les Canàries i 500 de Ceuta per descongestionar la capacitat assistencial d’aquests territoris. El govern central defensa fer una distribució sobre la base de la població de cada comunitat, mentre que les Canàries volen incloure altres factors socials correctors. El delegat del govern a les Illes, Alfonso Rodríguez, ja ha dit que les Balears no tenen capacitat per acollir cap menor, sinó tot el contrari: rebre l’ajuda de les altres comunitats.

Notícies relacionades >

06/02/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT