Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

La Colònia de Sant Jordi és una de les zones de Mallorca que, aquests dies, recupera l'activitat després del descans de l'hivern
A les Illes Balears hi ha prop de 900 hotels. De fa uns anys, de cada vegada són més els que s’animen a encetar abans la temporada. I enguany no és una excepció. On més s’avancen les obertures és a l’illa de Mallorca. De fet, aquest mes de febrer 3 de cada 10 hotels ja són oberts. Al març, ho estaran gairebé la meitat. I ja a l’abril, coincidint amb la Setmana Santa, el 80%. La totalitat dels hotels de l’illa hauran ja obert les portes el maig.
A la resta d’illes, el comportament és diferent. La majoria dels establiments es torben un poc més. Alguns aprofiten la Setmana Santa, que enguany cau a mitjan mes d’abril, i ja al maig tota la planta hotelera és a ple rendiment.
L’exemple de la Colònia de Sant Jordi
Un d’aquests establiments hotelers que han avançat l’obertura és el Blau Colònia de Sant Jordi. Avui mateix ha rebut els primers clients de la temporada. Són, principalment, grups grossos d’esportistes i de gent gran, segons ha explicat la cap de recepció de l’hotel, Maria Bonet. “També tenim molts de clients repetidors. N’hi ha que venen des de fa 20 anys i són clients ja de tota la vida”, ha apuntat Bonet.
Però perquè avui estigui tot llest, ja fa setmanes que el personal de l’hotel hi fa feina. Dels 200 treballadors que té l’hotel en plena temporada, ja s’hi han incorporat més de la meitat. I, tot i ser el mes de febrer, les previsions per a aquesta primera part de la temporada apunten a uns bons nivells d’ocupació. “Començam amb una ocupació del 60%, una xifra important per ser inici de temporada”, ha explicat el director de l’establiment, Ignacio Villar.
A la zona hi ha altres negocis que aquest mes també reobren. És el cas del Colonial. Una gelateria i, alhora, hotel. La temporada passada la finalitzà a mitjan novembre i enguany, gràcies a dues reserves grosses, ha decidit avançar l’obertura tres setmanes. Si fins ara esperava al pont del Dia de les Illes Balears per aixecar la barrera i arrencar la temporada, enguany ho fa també avui mateix. “Ens plantejam obrir 10 mesos. És una bona manera de fidelitzar el personal”, ha dit el propietari, Joan Aceituno.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari