'Maria i la pel·lícula oblidada" rescata la història de la primera directora de cinema sonor d'Espanya
El documental Maria i la pel·lícula oblidada, de les directores Marta Hierro i Núria Abad, de MOM Works, participarà a la 27a edició del Festival de Màlaga d’enguany, que tindrà lloc des de dia primer a dia 10 de març a la ciutat andalusa. Maria i la pel·lícula oblidada és una coproducció d’IB3 que se centra en la figura de la cineasta mallorquina Maria Forteza, fins fa uns anys absolutament desconeguda, i de qui ara se sospita que podria ser la primera directora de cinema sonor d’Espanya.
Maria Forteza i la seva pel·lícula Mallorca van fer història, i les directores Marta Hierro i Núria Abad la volien explicar. La troballa de la misteriosa pel·lícula a la Filmoteca Espanyola va causar molt enrenou entre investigadors, acadèmics i periodistes que intentaren resoldre la gran incògnita que plantejava la cinta: qui va ser la pionera en els inicis del cinema sonor a Espanya?
La projecció de Maria i la pel·lícula oblidada serà el pròxim dimarts 5 de març al teatre Echegaray de Màlaga.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia