Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Arbona recupera estris antics per poder recuperar, formes, gustos i receptes oblidades
‘Fer les coses ben fetes i amb sentit és la darrera forma de ser revolucionari’ deia l’escriptor d’Ariany, Guillem Frontera. Tomeu Arbona i el seu equip de més de 20 persones s’han fet seva aquesta dita. Les coses ben fetes i amb sentit respectant els temps, tot fet del dia i recuperant estris antics que evoquen formes, gustos i olors d’antany. Motlos de gató antics o de formatjades, petits tresors, alguns de més de 300 anys que tenen records d’altres cases, d’altres famílies, d’altres temps però que es resisteixen a morir.
Aquests motlos, aquestes formes, es contraposen a les màquines actuals, a la immediatesa, a la gran producció i fan de cada pastís, espinagada o congret un producte únic i especial. Uns estris que, fins i tot, deixen clar si venen de casa senyorial o de casa humil.
Tota una tasca de recerca i de recuperació del patrimoni gastronòmic de Ciutat que perviu al Fornet de la Soca i omple de color i història les parets de l’establiment.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar