Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
El portaveu, Antoni Costa, ha demanat al president català que s'assegui amb la resta de comunitats per negociar un nou sistema de finançament
El portaveu del Govern, Antoni Costa, ha replicat aquest divendres que el finançament singular que defensa per a Catalunya el president de la Generalitat, Salvador Illa, és en realitat un règim diferenciat respecte de la resta de comunitats. “Mai no acceptarem la quota separatista”, ha remarcat. Costa s’ha expressat d’aquesta manera en al·lusió a la pregunta formulada aquest divendres en un acte públic a Palma per Illa: “Quin problema hi ha que Catalunya defensi les màximes quotes d’autogovern? En què perjudica les altres comunitats autònomes?”.
No obstant això, el portaveu del Govern balear considera que el sistema de finançament diferenciat pactat pel Govern central amb ERC “no és un finançament singular, és una quota catalana”.
Al seu judici, és distint advocar perquè es considerin en el finançament singularitats com la insularitat que establir “un contingent separatista”. “No estem disposats a pagar els plats trencats”, ha incidit.
“El que demanam a Illa és que s’assegui a la taula amb la resta de les comunitats autònomes i que negociï un nou sistema de finançament” defensant els seus interessos.
Costa ha explicat que, en un context multilateral, els plantejaments sobre els canvis en el finançament de l’actual Govern català són “absolutament respectables”, i alguns d’ells són compartits amb les Balears, com ara l’establiment del “principi d’ordinalitat” perquè els fons rebuts siguin proporcionals a l’aportació a la caixa comuna.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Amb aquest darrer foc, són 39 els incendis forestals enguany