El Consell de Ministres ha aprovat l'avantprojecte de llei de sostenibilitat financera, que permetrà que l'Estat assumeixi 1.741 milions d'euros de deute de les Balears
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts l’avantprojecte de llei de sostenibilitat financera, que permetrà la condonació de 83.252 milions d’euros de deute autonòmic, dels quals 1.741 milions són de les Balears. L’executiu illenc ha rebutjat la iniciativa. La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha carregat contra aquest avantprojecte.
L’executiu illenc ha parlat de “trilerisme polític” del Govern de Pedro Sánchez per “enganar les regions”, ja que, segons la presidenta Prohens, el deute “no desapareix”. La cap de l’Executiu balear ha afirmat, a més a més, que es desconeixen els termes i condicions de la fórmula. El Govern també ha vaticinat que la condonació no arribarà a ser una realitat, perquè no serà aprovada en el Congrés dels Diputats. Prohens ha assegurat que hi manquen els vots.
Finançament
El Govern central ha afirmat que les Illes Balears podrien reduir el seu passiu financer un vint per cent, ja que l’Estat assumiria 1.741 milions d’euros del deute de la comunitat autònoma. Una mesura que segons el Ministeri d’Hisenda no substitueix la reforma del sistema de finançament. La proposta augura una nova topada entre el Govern central i l’executiu de les Illes, que ha rebutjat de ple la iniciativa i ha reclamat, per contra, un nou sistema de finançament autonòmic.
El Govern central ha assegurat que l’avantprojecte de llei de mesures excepcionals de sostenibilitat financera per a les comunitats autònomes de règim comú permetrà a l’Estat assumir més de 83.000 milions d’euros de deute.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
El cap d'Emergències, Pablo Gárriz, ha negat rumors falsos i afirma que no hi ha hagut danys personals durant les inundacions
Les fortes pluges han obligat a realitzar mig centenar de serveis, la majoria per inundacions i caigudes d'arbres