El Consell de Ministres ha aprovat l'avantprojecte de llei de sostenibilitat financera, que permetrà que l'Estat assumeixi 1.741 milions d'euros de deute de les Balears
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts l’avantprojecte de llei de sostenibilitat financera, que permetrà la condonació de 83.252 milions d’euros de deute autonòmic, dels quals 1.741 milions són de les Balears. L’executiu illenc ha rebutjat la iniciativa. La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha carregat contra aquest avantprojecte.
L’executiu illenc ha parlat de “trilerisme polític” del Govern de Pedro Sánchez per “enganar les regions”, ja que, segons la presidenta Prohens, el deute “no desapareix”. La cap de l’Executiu balear ha afirmat, a més a més, que es desconeixen els termes i condicions de la fórmula. El Govern també ha vaticinat que la condonació no arribarà a ser una realitat, perquè no serà aprovada en el Congrés dels Diputats. Prohens ha assegurat que hi manquen els vots.
Finançament
El Govern central ha afirmat que les Illes Balears podrien reduir el seu passiu financer un vint per cent, ja que l’Estat assumiria 1.741 milions d’euros del deute de la comunitat autònoma. Una mesura que segons el Ministeri d’Hisenda no substitueix la reforma del sistema de finançament. La proposta augura una nova topada entre el Govern central i l’executiu de les Illes, que ha rebutjat de ple la iniciativa i ha reclamat, per contra, un nou sistema de finançament autonòmic.
El Govern central ha assegurat que l’avantprojecte de llei de mesures excepcionals de sostenibilitat financera per a les comunitats autònomes de règim comú permetrà a l’Estat assumir més de 83.000 milions d’euros de deute.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata