El Govern posa fre als salons de joc i cases d’apostes. La reforma legal aprovada aquest dimarts incorpora disposicions per limitar la concessió de noves autoritzacions d’aquests locals a les Balears. Les Illes són la tercera comunitat autònoma amb més densitat d’oferta amb una ràtio de 108 establiments de joc presencial per cada milió d’habitants, quan la mitjana estatal és de 68 per milió d’habitants.
Per tal de protegir els més joves de la ludopatia, s’amplien les distàncies entre els salons de joc i els espais dedicats a l’educació i l’esbarjo dels menors, com parcs i recintes esportius. Així mateix, s’estableix un control electrònic d’edat en pantalla per a l’ús de màquines escurabutxaques que hi ha a bars i restaurants. De fet, una de les infraccions més greus és l’entrada de menors que suposaria una multa de fins a 450.000 euros.
L’executiu també prohibeix la publicitat i qualsevol promoció de l’activitat del joc i les apostes a tot l’arxipèlag, ja que entén que els anuncis inciten a la pràctica dels jocs d’atzar.
Va ser el 2020 quan la Conselleria de Juan Pedro Yllanes va decretar una moratòria de noves llicències durant dos anys. Ara, la suspensió quedarà fixada per llei i es prolongarà de manera indefinida, fins que s’arribi a l’objectiu de reduir a la meitat el nombre de salons de jocs a les Balears.
Una empresa de seguretat privada hi fa ara la instal·lació d'una sèrie de mesures electròniques obligatòries per a les joieries que suposen una inversió per a ella de fins a 10.000 €