Les connexions marítimes Illes-Península són declarades "estratègiques" i podran ser bonificades al 40%
Les connexions marítimes de passatgers i mercaderies entre la Península i les Balears seran considerades des d’aquest dijous, dia 9, com a “trànsit sensible, prioritari o estratègic”, segons consta al reial decret de mesures de reactivació econòmica publicat al BOE. Això permetrà a les companyies perjudicades per la reducció del trànsit durant l’estat d’alarma beneficiar-se de bonificacions de taxes de fins a un 40%, tal com ha explicat el ministre de Transports, José Luis Ábalos.
El decret també redueix les taxes d’ocupació de l’espai portuari entre un 30 i un 60% sempre que les empreses justifiquin pèrdues superiors al 20% per la crisi de la Covid-19. Les autoritats portuàries més perjudicades per la davallada de passatgers de línies regulars i de creuers tendran prioritat al repartiment de fons estatals del 2020 i 2021.
Pel que fa al transport per carretera, es decreta una moratòria de sis mesos del pagament de préstecs, lísing i renting dels vehicles, sempre que se n’acreditin pèrdues. Se’n poden beneficiar tant empreses de transport discrecional com les de mercaderies. L’executiu central xifra en 1.770 milions d’euros el cost de totes aquestes mesures relatives al transport.
També s’amplia a 3 mesos la validesa de les ITV que hagin caducat entre el 21 de juny i el 31 d’agost. Tendran sempre preferència els vehicles professionals.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici