Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Els Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació no es podran estendre més enllà del període de l'estat d'alarma
El reial decret llei aprovat ahir al Consell de Ministres i publicat avui al Butlletí Oficial de l’Estat impedeix que es consideri justificat l’acomiadament objectiu derivat de la crisi econòmica i sanitària causada pel coronavirus. El Govern espanyol vol impedir que hi hagi empreses que aprofitin la pandèmia per acomiadar treballadors. És una de les principals mesures per pal·liar els efectes devastadors, segons qualifica el document, sobre el mercat laboral però no l’única.
L’executiu també limita la duració dels Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació. D’aquesta forma, no es podran estendre més enllà del període de l’estat d’alarma. Així mateix, els tràmits per demanar els ERTOs es simplificaran, amb formularis més senzills i manco traves perquè tothom rebi les prestacions al més aviat possible. A més, s’ha ampliat la figura legal de l’ERTO perquè també puguin beneficiar-se’n les cooperatives, que no hi estaven incloses.
El nou decret llei també se centra en l’ocupació temporal. La suspensió dels contractes temporals suposarà la interrupció del còmput de la duració dels contractes. D’aquesta manera, es pretén garantir que puguin tenir la durada màxima efectiva.
En darrer lloc, el Govern central investigarà les sol·licituds d’ERTOs i sancionarà les empreses que en falsegin les dades. També tendran l’obligació de retornar les prestacions indegudes.
Aquest nou decret llei arriba deu dies després d’un d’anterior que ha causat una allau d’acomiadaments i suspensions d’ocupació que han desbordat les previsions de l’Executiu.
El Congrés valida derogar de l’Estatut dels Treballadors l’acomiadament per acumular baixes
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania