Grups ecologistes com el GOB consideren que no tot s'hi val, i que la generació d'energia provinent de fonts renovables no pot ser il·limitada
El Govern ha confirmat que diverses empreses ja s’han interessat per la possibilitat de presentar projectes per instal·lar parcs eòlics marins a Menorca. El primer Pla d’Ordenació de l’Espai Marítim, aprovat dimarts pel Consell de Ministres, delimita dues zones, al nord-est de l’illa.
El Pla és un mapa en què es detallen les zones on es podran instal·lar parcs eòlics marins. Era un mapa que el Govern ja demanava a l’executiu central fa un any. Pep Malagrava, director general d’Energia i Canvi Climàtic, ha assegurat que encara no hi ha cap projecte, però sí que diverses empreses s’hi han interessat. L’energia generada, ha assenyalat, quedaria a les Balears.
El desplegament d’energia eòlica forma part de l’estratègia del Govern, però grups ecologistes com el GOB consideren que no tot s’hi val, i que la generació d’energia provinent de fonts renovables no pot ser il·limitada.
També tenen reticències al Consell. El conseller de Medi Ambient i Reserva de Biosfera de Menorca, Josep Juaneda, reclama tenir poder de decisió en les planificacions energètiques que afecten l’illa.
Ara, amb aquest pla aprovat, la passa següent és que el govern espanyol haurà d’obrir la subhasta en què s’acabaran concedint els permisos per a la construcció dels nous projectes a les zones estipulades.
El govern central considera viable instal·lar molins marins a Menorca
Medi Ambient tomba la proposta del Ministeri per instal·lar molins marins flotants a Menorca
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto