La conselleria es compromet a contractar de manera progressiva 48 nous professionals
El Govern destinarà 5 milions d’euros el 2024 a la Direcció General de Salut Mental. S’invertiran per desenvolupar les línies estratègiques que s’han marcat; com són la prevenció, la planificació i la investigació de la salut mental. L’executiu de Marga Prohens tractarà la salut mental de manera transversal implicant tres conselleries de Salut, Educació i Afers Socials.
Just quan falten unes hores per celebrar el Dia Mundial de la Salut mental, el Govern ha presentat en societat l’acabada de crear Direcció General de Salut Mental. El pressupost destinat a salut mental a les Balears el 2024 passarà de 3 a 5 milions d’euros i es contractaran, de manera progressiva, 48 nous professionals.
L’atenció a la població més jove serà una de les línies mestres del Pla Estratègic de l’Executiu. Els professionals de la sanitat també seran objectiu de les actuacions que es duran a terme, sobretot en prevenció i formació multidisciplinària. Segons el Govern, a les Balears prop de 50.000 persones pateixen algun problema o trastorn de salut mental, i més de 150.000 prenen algun tipus de medicació.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto