Desarticulada una presumpta cèl·lula jihadista a Palma
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
Armengol: "Perquè vam tancar els primers i hem estat molt responsables, ara obrim els primers. Podem dir que Balears és una destinació segura"
Foto: Joan Josep Suñer
114Uns 1.400 turistes alemanys arribaran a les Balears al llarg d’aquesta setmana amb el pla pilot de turisme (1.200 a Mallorca i 200 a Eivissa), que inicialment esperava mobilitzar fins a un màxim de 10.900 viatgers en tota la quinzena, però que s’ha vist escurçat amb l’obertura generalitzada de fronteres de l’espai Schengen a Espanya.
Així ho ha indicat la presidenta del Govern, Francina Armengol, en la presentació avui dilluns del pla pilot dut a terme a l’hotel RIU Concordia (Platja de Palma) on s’allotgen els primers viatgers arribats a Mallorca des d’Alemanya, al voltant d’unes 400 persones.
Armengol ha expressat el seu desig d’allargar la temporada al màxim, “fins al desembre si és possible”, i ha valorat que les Balears acabarà juny amb millors expectatives que les inicials. “Perquè vam tancar els primers i hem estat molt responsables, ara obrim els primers. Podem dir que les Balears és segura”, ha declarat.
En aquesta roda de premsa, el Govern s’ha presentat junt amb les empreses hoteleres i el turoperador TUI. Una imatge per mostrar la col·laboració públicoprivada que ha fet possible el projecte pilot. El CEO de TUI, Sebastian Ebel, ha destacat l’arribada avui dilluns d’aquests dos vols amb turistes alemanys que ha generat una gran expectació amb desenes de mitjans internacionals acreditats. Això, ha explicat Ebel, és una bona campanya per a Mallorca i les Balears com una destinació segura.
La presidenta Armengol ha considerat una bona notícia l’avançament de l’obertura de fronteres al 21 de juny, que “era una petició del Govern”, tot i que ha reconegut que “això planteja canvis en el pla pilot que són obvis”. Igualment, ha recalcat que el Govern el que pretenia era “una prova inicial de poc temps amb pocs turistes per poder provar protocols de sanitat i seguretat” de forma “molt controlada”. “Servirà d’exemple a tota Espanya”, ha defensat.
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
Segons fonts de la Policia Nacional, planejava un atemptat de gran envergadura a Espanya