Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El servei d'atenció telefònica 24 hores va fer seguiment de 910 víctimes el 2022
L’assassinat masclista a sa Pobla del mes de maig passat ha estat el darrer de les Balears. Però de casos de violència greu, n’hi ha hagut. Per això, i després de la reunió del comitè de crisi al ministeri, aquest dijous el Govern ha informat de noves propostes als consells insulars i als ajuntaments, representats per la Federació d’Entitats Locals.
La principal és fer una anàlisi sociològica dels casos més greus: assassinats i intents d’homicidi. En concret, preocupa la relació directa que tenen amb les separacions. “Basta veure els casos per establir la connexió entre separació i agressió, però ho estudiarem de manera objectiva per establir la manera d’actuar a partir d’això”, ha dit la consellera d’Igualtat, Mercedes Garrido.
En la reunió, també s’ha informat sobre el servei d’atenció telefònica les 24 hores, que el 2022 va fer seguiment de 910 víctimes, i sobre els centres de crisi i d’atenció integral de les víctimes de violència sexual.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal