Del pressupost bianual (2024- 2025) de 21,8 milions d’euros, el Govern va destinar l’any passat 9 milions d’euros en ajudes per a empreses a través de la Societat de Garantia Recíproca ISBA. Només durant el primer trimestre de 2025, ja s’han repartit 3 milions d’euros. Una xifra que segons el conseller d’Economia, Hisenda i innovació, Antoni Costa, “si s’extrapola al conjunt de l’any”, en el mes de desembre s’hauran repartit 12 milions d’euros. Una xifra de “rècord històric” si no es tenen en compte els ajuts del 2020 derivats de la pandèmia.
Durant l’exercici de 2024, Isba va avalar més de 4.086 empreses. Uns doblers que cada vegada més es destinen a inversions i confirmen un canvi de tendència respecte a la liquiditat. L’any passat, el 68% de les ajudes foren per a petites i mitjanes empreses i el 32% per a autònoms. Per sectors, la major part dels avals s’adrecen als serveis, seguit del comerç al detall i la indústria.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"