Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

La consellera d'Hisenda, Rosario Sánchez, considera que s'hauria d'aplicar un anivellament vertical en funció de "la capacitat tributària de cada comunitat"
Actualment, les Balears són la segona comunitat autònoma que més doblers dona a l’Estat i la novena a rebre’n. Una tònica que s’ha de revisar perquè, segons la consellera d’Hisenda, Rosario Sánchez, l’anivellament hauria de ser vertical “per garantir igualtat de serveis a tots els ciutadans de l’Estat espanyol, però no un anivellament total”. Considera que hauria de ser en funció de “la capacitat tributària de cada comunitat autònoma”. Recorda que hi ha estudis que han demostrat que els ingressos de l’Estat s’han incrementat en un 83% des de l’aprovació de l’anterior sistema de finançament. Ara bé, les comunitats han rebut un 18% i això genera un “desequilibri vertical”.
A les Illes, amb l’arribada dels turistes i els treballadors de temporada, la població creix en més 300 mil persones. Per això, el Govern demana també que es faci un càlcul de necessitats coherent i tenir “unes infraestructures adaptades a la nostra estacionalitat”. Sánchez explica que unes de les seves demandes és estar preparats per la població flotant.
L’executiu central sí que té en compte la despoblació d’algunes comunitats. Aquí, en canvi, creix també amb l’escolarització a mitjans de curs d’alguns infants. “L’altra cara de la moneda del despoblament és la congestió que tenim en determinades zones de les Illes que hem d’incrementar professorat per poder acollir tota aquesta població”, explica la consellera d’Hisenda.
Les al·legacions presentades pel Govern són fruit de la feina del grup d’experts, que ha revisat l’esborrany del nou sistema de finançament autonòmic.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç