L’Executiu balear ha autoritzat l’advocacia de la Comunitat a interposar un recurs contra el procés impulsat pel Govern central
El Govern balear demanarà al Tribunal Suprem la suspensió cautelar del procés de regularització extraordinària de persones migrants mentre es resol el recurs contenciós administratiu que preveu interposar pròximament contra aquesta mesura impulsada pel Govern central. No obstant, aquest divendres horabaixa, el Suprem ha anunciat que ha rebutjat la sol·licitud de paralitzar cautelarment aquesta regularització que havien presentat la Comunitat de Madrid i Vox, i diverses associacions conservadores.
Aquest divendres al matí, el Consell de Govern ha autoritzat l’advocacia de la Comunitat Autònoma a iniciar el procediment judicial. El portaveu de l’Executiu, Antoni Costa, ha defensat que la decisió es basa en criteris estrictament jurídics. Costa ha assegurat que “l’advocacia de la Comunitat Autònoma no rep instruccions polítiques” i ha afirmat que existeixen “arguments jurídics vàlids” per presentar el recurs davant el Suprem.
El portaveu també ha advertit que la regularització tindrà “un impacte sobre els serveis públics” i “un increment de despesa” que, segons ha dit, assumiran els ciutadans de les Illes Balears “sense cap tipus de compensació econòmica”. El Govern ja havia criticat el decret des que es va aprovar perquè considera que la mesura no es va consensuar amb les comunitats autònomes, ni es va debatre al Parlament, ni es va avaluar l’impacte pressupostari que podria tenir.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
IB3 retransmetrà en directe la cerimònia a través del web IB3.org/directe
La proposta de la companyia holandesa Panama Pictures combina dansa, circ i música sobre una plataforma flotant
Segons les primeres informacions, les flames han començat just davall de les plaques solars